lauantai 16. helmikuuta 2013

viikko katsaus

Tällä viikolla on jo alkanu toi jetlag pikkuhiljaa katoomaan, meinaa ollaan nyt herätty parina aamuna JO kello 9. Ehkä jo ens viikolla nukutaan kymmeneen asti.

Tää viikko on kulunu tosi nopeesti. Päivät on ollu pitkiä kun ollaan herätty suht aikasin, ja käytetty kaikki aika hyödyks. Kävelty ollaan valehtelematta ainaki 13247km. Eli melkein yhtä pitkä matka ko Suomesta tänne (reippahat 15000km) ja sen vuoksi, mulla on jo kahtiin sukkiin tullu reiät! jos tää sama tahti jatkuu, niin saan pian mennä sukka ostoksille ::D

Mut tosiaaan, jokaikinen päivä ollaan vedetty kivoja maratoonikävelyreissuja pitkin kaupunkia. Ja aivan loistava fiilis ko kaupunki alkaa jo oleen ja näyttään tutulta! Ei välttämättä tarvi ees karttaa aina mukana roudata ko muistaa katujen nimet, muistaa missä on ruokakauppa ja muistaa missäpäin on mikäkin puisto. Aivan loistavaa! Ollaan muutaman kerran käyty jo kattomassa Sydneyn oopperataloa. Toinen kerta oli kylläkin vahinko. Etittiin lähintä mäkkiä, ja sieltä se löyty. Mikä on ihme, koska yleensä ko niitä mäkkejä ei kaipas niitä löytyy joka kulmasta. Ollaan myös käyty Darling Harbourissa, mutta ei löydetty Nemoa :/

Meidän viikko kulu kutakuinkin näin:

Maanantaina pestiin pyykkiä (myöskin meidän reiviconverset, jotka ei kyl puhtaiks tullu.. noh, hyvät muistot ensimmäisestä kosketuksesta Sydneyn yöelämään :)) ja ainiin, ostettiin myöskin 5 lisäyötä tähän samaiseen hostelliin, ja nyt sunnuntaina pitäs vaihtaa paikkaa. Maanantaina skypetin äiten kanssa, jonka jälkeen olikin vuorossa iltalenkki. Palailtiin hostellille joskus kahdeksan aikaan ja pelästyttii molemmat ko huomattiin Batmanin kokosen lepakon lentävän meidän yläpuolella. Alkushokin jälkeen mentiinki sen lepakkopuun alle ja jäätiin vaan pelokkaina tuijottaan niitä.. Päätettiin et seuraavana iltana tultais lepakko-dracula-batman jahtiin.

Tiistaina tihkutti vettä ajoittain, mut silti päätettiin lähtee kävellen Sydney Harbourille. Tosiaan kävellen.. normaali ihminen varmaan ottais bussin, mut se maksaa. Haha. Tihkusateesta huolimatta otettiin muutama pakollinen turistikuva, ja jatkettiin matkaa johonki päin. Löydettiin ilmanen wifi, ja googletettiin lähin ostoskeskus (tai ainaki yritettii googlettaa se lähin, mut tuskin) joka sijaitsi Darling Harbourilla. Käveltiin sitte sinnekki, ja pyörittii hetken ostoskeskuksella joka oli aika kehno. Ostettii mäkistä aivan lemppariks nousseet Caramel cookie McFlurryt, ja löntysteltiin sillalle. Olis ollu kiva käydä siinä akvaariossa, mut se kustansi $38, joten se jäi sikseen.. Pikkuhiljaa lähdettiin käppäileen hostellille. Myöhemmin illalla mentiin lepakko-dracula-batman jahtiin, ja istahdettiin puun alla olevalle penkille odottaan kamujen paluuta. Tätä kyseistä tapahtumaa odotellessa, meidän hostellin Italian vahvistus käveli ohi ja vaihettiin muutama sana. Se vähä ihmetteli meidän lepakko-touhuja.. En ymmärrä. Yritettiin epätoivosesti ottaa muutama kuva näistä kavereista, mut lopulta luovutettiin ja hypättiin Batmobileen ja palattiin hostellille.

Keskiviikkona lähdettiin vaan kierteleen kaikkialle. Ensin käveltiin chinese gardeniin, joka meidän harmiks oliki maksullinen. Mentiin mäkkiin, syötiin ja oltiin onnellisia kunnes molempien nenät palo.

Torstaina mentiin Googeelle. Harvemmin sitä on ystävänpäivää viettänyt rannalla makoillen polttavan auringon alla ;) kelpas! aamulla käytiin ostaas mulle ystävänpäivä mekko ystävänpäivä partyihin, ja löydettiin söpö sinivihreä meren-neito mekko 15dollarilla. Illalla juotiin pahaa halpaa kuuden dollarin viiniä, hypättiin metroon ja mentiin Kings Crossille reivaan.
Ja ihanaa ystävänpäivää myöhässä <3 xoxo

Perjantaina käveltiin Hyde Parkkiin picnicille ja ottaa arskaa ja pienen päähänpiston jälkeen viinikaupan kautta kotio. Illalla converset jalkaan ja Kings Crossille.

Tänään on sateinen päivä. Päätettiin ostaa vuorokaudeks vielä nettiä jotta voidaan metsästää hostellia, koska huomenna aamulla tosiaan 9AM check out. Hmm nyt on LAUANTAI, ja meillä EI oo mitään hajua mihin hostellii me oikein jatketaan huomenna. Ollaan ny etitty ja luettu kaikki mahdolliset hostellit sydneysta, ja joko A. Ei oo tilaa, B. Liian kallis ja C. paskat arvostelut. Ollaan ihan rakastuttu tähän meidän kyseiseen Alfred Park hostelliin (josta on tullu jo ihan koti<3), mut täälläkään ei valitettavasti oo tilaa. Aikasemmin mainitsinki jo meidän kahdesta ranskis-kämppiksestä, ne jouduttiin valitettavasti jättään haikein mielin eilen aamulla, ja vaihdettiin huonetta kuuden hengen mixed dormiin. Täällä on meidän lisäksi 3britti tyttöä ja yks saksalainen poika. Aikasempi huone oli neljän hengen dormi, jossa yhden pienen hetken ajan asu 6 henkeä. Mun ja Anun "KILL IT!" huutojen jälkeen ne oliki vaan läikkä ranskalaisen kengän pohjassa. Kyseessä tais olla pari pientä vauva-torakkaa, mut onneks päästiin helpolla. huh.

Ollaan alettu tosissaan miettiin farmityötä, jotta sais sen toisen vuoden viisumin. Ja ensviikolla alkaaki töiden metsästys. Pitää vaan odotella että meidän veronumerot saapuis pikaisesti..

Mun on pakko lisää tähän loppuun vielä muutama kuva lentokoneesta! Kattokaa tota ruokaa jota saatiin.. ei paljoo napostellu.

-Sonja

1. ootko sillä ipadilla ottanu noit kuvia? näyttää vähä parempi laatusilta ku meijän tablen :D ja hei cute pic toi vika <3

1. En mä Padilla oo mtn ottanu ko siinä on kans aika heikko toi laatu ;D

2. aa okei, onks sulla joku piuha et saat ne kuvat siihen padille?