tiistai 2. huhtikuuta 2013

byebye Sydney, hello Brisbane!

Viime viikon torstaina se kaikki alko. Oltiin jo Anun kanssa hetki suunniteltu että jäädään vielä viikonlopuks Sydneyyn, ja kattellaan sunnuntaina kyytiä Brisbaneen. Noh, torstaina yks tyyppi kenet oltiin jo tavattu muutama viikko takaperin, (ja jonka kyyti oltiin jo muutamaan kertaan hyväksytty ja hylätty), niin laitto viestiä et halutaanko lähteä, autossa kaks paikkaa vapaana. Kello oli 4, ja lähtö tapahtuu kello 8. Mietittiin siinä hetki, ja samalla alettiin pakkailla ja kuunnella surku-biisejä. Lopulta, kello 6 päätettiin et lähdetään. Itkuksihan se meni, Anun osalta. Meidän saksatyttö ja italiapoika tuli sanoon vielä heipat meidän asunnolle, jonka jälkeen hypättiin autoon kohti tuntematonta.
Matkassa oli mukana aussijätkä Peter, englantilainen kinuski Harald ja yks ranskistyttö Vanessa?.
Ei oltu onneks päästy Bondia pidemmälle (koska ruvettiin ettiin ruoka-paikkaa), ko meidän vuokraemäntä laitto viestiä et keittiö on täynnä likasia astioita, voidaanko palata takasi ja tiskata. Ensinnäki, astioista ehkä pari lasia ja lautasta oli meidän, loput idioottimaisten kämppisten, mut eipä siinä auttanu ko palata takasi ja tiskata. Tässä vaiheessa Anu kävi sanoo kämppiksille muutaman valitun sanan, ja lopulta matka sai alkunsa.
Ajettiin muutama tunti ensin Newcastlen ohi Nelson bayhin, jossa nukuttiin jossai rannan lähettyvillä näköalapaikalla yö, autossa. Ja aamulla tää karu totuus tästä matkaseurasta iski vasten kasvoja. Herätys kello 7, ja hetki sen jälkeen meidän aussijätkä sai älyväläyksen ajaa autolla rannalle. Ajattelin vielä mielessäni et toivottavasti ei jäädä jumiin. Haha, no tottakai me jäätiin! Urpo ei vaan osannu. Hetkeä myöhemmin edestä päin tulee vanhahko lava-auto, joka ei vissii tajunnu että oltiin jumissa ja lähti ohittaan. Mukavasti se töksäytti etupuskuriin hienon lommon ja tais siinä rytäkässä peiliki vääntyä. Onneks tää kaveri pysähty heti meidän ohi mentyään, ja hyppäs autosta pihalle. Kaveri oli vanha inhottava mies, joka näytti ihan joltai kauhuelokuvan murhaajalta joka asuu keskellä mettää pienessä haisevassa mökissä, saalistaen ja syödäkseen ihmisiä työkseen. Tää kaveri oli kuitenki vissii iha cool mate ja autto meidät hiekasta. Mut ei sillä kuitenkaa ollu mitää hajua et se oli meihin muka törmänny.. BBQ-aamupala naapariin ja matka jatku. Nää retard-kaksoset (aussi ja kinuski) halus mennä kuvailee jotai puita jonku kukkulan huipulle, ja sinä aikana me juoruttii autossa ja mietittii muita mahdollisia keinoja jatkaa matkaa. Ranskistyttö päätti lopulta jättää matkan kesken, heitettiin se lentokentälle ja se hyppäs seuraavaan koneeseen kohti Sydneytä. Oltais voitu tehdä sama, mut vähä liian kallista lystiä meidän kukkaroille. Kinuski oli ajanu Australiassa muutaman tunnin ennenko meidän matka alko, ja aussi oli muuten vaan paska vaikka ajanu 7vuotta. Voin sanoa, että pikkusen Anun kanssa oltiin kädet ristissä takapenkillä ko kinuski paino kaasun pohjaan moottoritiellä. Mielessä kyllä kävi että seuraavalla pysähdyspaikalla hypätään kamojen kans veks, ja vaikka liftataan (sekin ois varmaan ollu turvallisempi vaihtoehto). Näin ei kuitenkaan käynyt. Käytiin moikkaas Coffs Harbourin Big Bananaa ja ajeltiin kohti Byron bayta. Byron bayssa oli festarit meneillään, ja vaikka kuin sanottii että ei sieltä saa hostellia kaikki buukattu täyteen, niin ei kuunnellu vaan lähti kinuskin kans rinkat selässä ettii yöpaikkaa samalla ko me Anun kanssa asetuttiin nukkumaan autoon. Toivottiin koko ajan et ne löytäis jonku paikan eikä tulis takasi enää, (koskaan) mut sieltähän ne parin tunnin päästä jo koputti ikkunaan. "Kaikki paikat on täynnä..." Oh really, idiots! Mun yö meni kuunnellen kaikkien kolmen kuorsausta. Aamulla pojat veti taas BBQ-aamupalan ko me Anun kanssa syötiin croisantit ja juustosämpylät. Käytii Byron bayn kuuluisalla rannalla, ja aalto kasteli mun converset. Poikettiin kurkkaas majakkaa ja pyörähdettiin australian itäisimmällä paikalla. Ostettiin myös pääsiäisen kunniaks kolme suklaamunaa, ja mun muna on omistettu Katjalle <3 Tän jälkeen matka tais jatkua suoraan Brisbaneen ja meidän couchsurf hostin luo. Maksettiin 25AUD per naama koko reissusta, halvalla päästiin! Ollaan nyt lauantaista asti punkattu meidän hostin luona, mutta huomenna lähdetään kaupunkiin punkkaan uuden hostin luokse. Couchsurfaus on aika jees, ei tarvi maksaa asumisesta ja jotkut hostit jopa tarjoo ruuat! Kuten nää kaverit, aivan liian ihania ollakseen totta. Tänään tänne tuli 4saksalaista, ja huomenna tulee lisää, joten se on syy miks päätettiin lähteä, tehdään tilaa uusille. Meillä on käytössä makuuhuone, jossa on patjat lattialla, luksusta. Nää olis kyllä halunnu pitää meidät täällä pidempään, mut ei kehdata olla tiellä.
Töitä ollaan yritetty hakea ja etsiä. Huomenna kun päästään kaupunkiin niin pitää urakalla alkaa juoksee paikasta toiseen ja sanoa "palkatkaa mut!"

Cheers!

Ainiin, oltiin viikko sitte maanantaina saksatytön kanssa Manlyssa. Otettiin puolen tunnin lauttamatka sinne ja takasi, loikoiltiin rannalla ja syötiin McFlurrya. Nähtiin rapuja ja liskoja. Tulomatka sattu sopivasti auringonlaskun aikaan. Ihana päivä.
Ensimmäiset 5 kuvaa Manly reissusta, loput matkasta Brisbaneen. Enjoy!